Jak založit úspěšný blog? Poradíme vám

Dominika Jezova
Dominika Jezova

Osobní webová stránka může sloužit jako účinný nástroj k prezentování vaší značky, firmy či
osoby. Jak správně a rychle založit blog? Poradíme vám jak urychlit tento proces prostřednictvím několika kroků.

Pokud přemýšlíte nad založením vlastní stránky, ale nevíte jak začít, nabízíme vám krátký návod, který vám pomůže se spuštěním osobního blogu. Pomocí jednotlivých dílčích postupů přejdeme k založení vlastní stránky a popíšeme si práci, která směřují k jejímu plynulému spuštění. Co vás nemine?

  1. Při zakládání vlastní stránky se nevyhnete techickým nastavením.
  2. Potřebujete mít v zásobě kreativní myšlení.
  3. Připravte si předem několik článků a textů, které celý proces spouštění úspeštania blogu urychlí.
Ako zalozit blog
Zdroj: Pexels

Hosting blogu jako jeho prostředí

Pro správu obsahu je nezbytné mít stránku umístěnou na jisté platformě. Hostingová společnost nabízí základnu pro váš blog. Můžete se rozhodnout mezi placenou a neplacenou verzí. Pokud si vyberete neplacené verzi, musíte počítat s několika omezeními, které mají dopad na správu webu. Výrazně zasahují do domény. Název blogu je doplněn značkou dané společnosti. Mezi jednu z nejznámějších bezplatných společností patří Blogger. V daném případě má doména blogu vždy následující formu názovvášhoblogu.blogspot.com. Pokud chcete, aby blog působil seriózní, není to nejvhodnější (ale je zdarma, což pro začátek může někomu vyhovovat). Důležité je zmínit, že to je jen první omezení. V případě neplacených platforem je lze nalézt několik. Neschopnost plně vlastnit svůj blog či používat dostupné témata z WordPressu. V zásadě je blog ve vlastnictví dané společnosti, přičemž mohou nakládat s jeho obsahem.

Z výše uvedených důvodů je vhodnější investovat do placené verze. V současnosti je několik hostingových společností, na které můžete umístit svůj blog. Částky za hosting nejsou horentní a dokážete s rozpočtem pracovat. Mezi známé společnosti, které nabízejí hosting na Slovensku patří například WebSupport, Exhosting či WebHouse. V České republice to je Wedos.cz, Active24, OneBit, Ebola. Výběr musíte zvážit na základě služeb, které společnost nabízí. O všech podrobnostech se dozvíte přímo na jejich stránkách.

Software

Nejžádanějším a nejpopulárnějším redakčním systémem současnosti je WordPress. Využívá ho množství společností a bloggerů na celém světě. Navíc je zdarma a plně přístupný lidem. Je snadno přizpůsobitelný a práce s nim si nevyžaduje složité znalosti. Instalováním redakčního systému jste schopný vytvářet, editovat a spravovat obsah.

Zakoupení domény

Svůj web musíte umístit pod doménu, proto její nákup lze považovat za nezbytný krok ke spuštění vlastní stránky, pokud si nevyberete bezplatný variantu. Výběr domény je plně na vás jako majiteli. Skládá se z názvu, který si vyberete na základě vašich zájmů (značky, jména či produktu, který chcete propagovat) a přípony, kterou si opět volíte podle preferencí (například .cz; .eu; .com). Vytvoření vlastní značky úzce souvisí právě s doménou. Zvyknou se propojovat, protože doména zvykne nést název blogu. Návštěvníkům tak dáváte jasné znamení, co mohou na vašem blogu najít.

Pokud máte vybranou platformu, zakoupenou doménu a váš blog přípradě pod jistou značku, můžete následovat k dalšímu kroku.

Ako zalozit blog2
Zdroj: Pexels

Výběr témy

Úprava designu stránky na základě vašich preferencí je následujícím krokem. Přistupujeme k výběru tématu, která se stává tváří stránky. Vytváří celkový design a styl blogu, přičemž má dopad i na jednotlivé rozložení prvků a příspěvků. Je exteriérem, který prezentuje blog. Při výběru tématu se můžete rozhodnout mezi placenou nebo neplacenou verzí. Při placených tématech je možnost výběru na základě pokročilosti aspektů, které chcete na blogu, nebo si můžete nechat vytvořit prémiový design na míru. Témata se liší kvalitou, nastaveným jednotlivých prvků a provedením.

Při začínající blozích jsou dobrým variantou právě neplacené témata, která nabízí wordpress.org. Najdete zde širokou škálu možností, které se přizpůsobí vašemu momentálnímu zájmu. Tato témata je možné většinou vylepšit na prémiovou verzi při rozumných cenách. Při pokročilých tématech můžeme být problém množství nastavení, které jsou při nízkých technických zdatnosti matoucí.

Posledním krokem je přizpůsobení vaší šablony po designérské stránce a nahození obsahu na blog. Pokud jste si texty připravili předem, můžete se věnovat jejich doplnění na stránku. Primární sem patří textový formát, avšak nezapomeňte i na fotografie či krátké video, které se vám osvědčí jako účinný marketingový nástroj. Blog nelze spustit bez obsahu a fotografií, které by prezentovaly vás, vaši firmu či produkt. Je důležité mít předem připravené minimálně fotografie autora. Samozřejmě, pokud máte celou sérii kvalitních fotek ik článek, je to velké plus. Některé placené témata obsahují balíček obrazového obsahu, který můžete využít zdarma. Jsou skvělou pomůckou pro začátečníky.

Ako zalozit blog3
Zdroj: Pexels

Rady na závěr

Název blogu by měl být strategicky promyšlený na základě vašich záměrů. Vypovídá totiž o tom, co mohou návštěvníci očekávat od vaší stránky. Položte si základní otázky: Chci se prostřednictvím blogu zviditelnit nebo mě pohání zájem zprostředkovat o daném tématu více informací? Na základě toho sestavte název svého blogu. Pokud se chcete prostřednictvím psaní zviditelnit, můžete se rozhodnout, že název blogu bude nést vaše jméno. (Podle možností musí sedět délkou a výslovností, pokud je příliš dlouhé, použijte například zkratky). Pokud je vaším cílem blogovat, abyste podpořili nebo vybudovali značku, ideální je, pokud bude web nést totožný název se značkou.

Vraťme se k obsahu. Připravte si texty, které jsou charakteristické pro každý blog. Informují čtenáře o tom, kým jste (nezapomeňte na vaše cíle, záměry či ambice). Všechny tyto informace by měl obsahovat váš blog, aby byl plnohodnotným. Neodmyslitelně k tomu patří obsah. Připravte si 5 – 10 úvodních článků.

Sociální sítě dokáží podpořit návštěvnost blogu. Je vhodné je propojit s blogem a šířit příspěvky k veřejnosti. Účinné je obsah propagovat na více sociálních sítích, abyste zvýšili možnou návštěvnost.

Spuštění vlastní stránky lze dělit na technický a kreativní postup. Obě složky obsahují řadu kroků, které je nutné propojit, abyste dosáhli adekvátní výsledek. Postupem času můžeme blog optimalizovat, abychom dosáhli co nejlepší výsledek. Výše zmíněné postupy vedou ke spuštění blogu. Jeho pokrok dosáhnete konstantou prací na vylepšování obsahu, který budete tvořit. Neustálá práce a trpělivost je klíčem k získání si čtenáře, kteří jsou esencí úspěšných blogů.

Dominika Jezova
Author Dominika Jezova
Copywriterka a studentka, která téměř drží v rukách titul žurnalistky. Milovnice kávy, přírody a knih. Začínající blogerka, která přispívá na vlastní web dominikajezova.sk.
Komentáře (0 ) Přidat komentář
Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *.