Marketing Festival 2017

Matej Kukučka
Matej Kukučka

Letošní Marketing Festival se konal 9-10. listopadu v Praze. Velkoměsto nahradilo Ostravu, kde se Marketing Festival konal po minulé roky. Sešlo se v něm téměř 2000 marketérů, z nichž přibližně 1400 tvořili zástupci CZ a SK komunity a přibližně 400 bylo ze zahraničí. Celý festival sestával z 2 dnů. První den byly na programu tréninky, v druhý se odehrával samotná konference.

Nepůjdu velmi do detailů, v souvislosti s tímto tématem již vyšlo několik reportů, které připojuji na konci článku. Provedou vás samotným průběhem podrobněji. Mým cílem je popsat postřehy, které mě nejvíce zaujaly.

První den jsem se zúčastnil tréninku na téma LinkedIn. Bylo na výběr velké množství atraktivních tréninků. Jejich cena se nepohybovala v tak velkých číslech, aby mě to odradilo, a proto jsem se rozhodl jeden z nich vyzkoušet. Vybral jsem si LinkedIn, protože jsem jako jednotlivec na něm nikdy mnoho nedělal a vidím to jako potenciální kanál, na kterém se dají přímo oslovovat zákazníci. Trénink vedl Josef Kadlec, odborník na dané téma. Po krátkém představení všech účastníků začal přednášku zaoberarajúcu se různými fakty, na kterých ukázal proč právě LinkedIn může být pro mnohé ten správný kanál.

LinkedIn má však i konkurenci, konkrétně se jedná o:

Profesionální sítě v některých zemích: Vladeo, XING, GoldenLine, Zoominfo
Ostatní gobal sítě: Twitter, Facebook, Pinterest, About.me
Jiné zdroje: Twitch, Steam, Dribble, Behance

Začátek patřil k představení LinkedInu a jak ho umíme zakomponovat do našich strategií.

Konkrétně ho můžeme využít na:

Tyto body vypadaly zajímavě a měl jsem pocit, že školitel postupně projde všechny z nich. Nakonec bylo školení hlavně o vyhledávání a celkové HR problematice jak se dostat k co nejpřesnějším datům.

Celkově můžeme oslovit lidi na LinkedIne následovně:

  • Pozvánka
  • Zpráva
  • InMail
  • Email
  • Telefon
  • Non-LinkedIn kanál

Trénink se následovně zabýval tím, jak správně vyhledávat, ať už uvnitř LinkedInu, nebo přes vyhledávače. Také se trenér zabýval různými nástroji, které mohou naši práci usnadnit, případně různými rozšířeními do prohlížeče. Nic zvláštního jsem se však nedozvěděl a většinu věcí, které byly zmíněny máme na stránce o marketingových nástrojích.

Celkově nebyl trénink špatný, ale slidy byly trošku nepřehledné, trenér je všechny nestihl projít, zabýval se jen jedním tématem, který mě příliš nezajímal a vědomosti byly hlavně pro začínající marketéry. Přednáška však nebyla příliš drahá a trenér vystupoval profesionálně, také přinesl i pár zajímavých tipů, takže svou účast určitě nelituji.

Samotná konference měla následující program:

Jindřich Fáborský – Welcome to Marketing Festival 2017

Rand Fishkin – The Invisible Giant that Mucks Up Our Marketing

Kim Goodwin – Right Research, Right Value

Joe Wade – We Must Scare Our Clients

Avinash Kaushik – AI and Machine Learning: Implications on Business, Marketing & Analytics

Bob Hoffman – Marketers Are From Mars, Consumers Are From New Jersey

Shailin Dhar – Fighting Ad-Fraud: Understanding Monetization of the Internet

Dr. Bradley Vines – Enhancing creative content with neuroscience

Filip Podstavec – Get inside the head of a crawler

Oli Gardner – Data-Driven Design

Moderátorem byl Cyrus Shepard, který patří k uznávaným marketingovým odborníkům, hlavně na SEO.

Jindřich Fáborský – Welcome to Marketing Festival 2017

Samotný velitel festivalu uvedl program a jeho náležitosti. Zde se velmi nechci pozastavovat, ale chci jen poznamenat, že vždy když jsem chtěl hledat nějakou chybu na samotném festivalu, vzpomněl jsem si, jak je neskutečně těžké dát dohromady takové velké množství účastníků, kteří jsou na top úrovní, stejně jako samotní přednášející a kolik jiné, “skryté” roboty musí organizátor zajistit, aby se nikdo nemohl stěžovat. Sám jsem ze stejného odvětví a vím velmi dobře ocenit dřinu, kterou museli vynaložit, aby přinesly konferenci, která byla minimálně stejně dobrá jako po minulé roky. I malé chyby v této sféře umí být velkým problémem, hlavně v české a slovenské komunitě. Velký respekt.

Rand Fishkin – The Invisible Giant that Mucks Up Our Marketing

Od Randa jsme měli všichni vysoká očekávání. Já o to víc, že SEO řeší nejvíce ze všech zdrojů trafficu, a také proto, že jeho Whiteboard Fridays mi vědí vždy přinést něco nového. Samotná přednáška mě ale upřímně trošku zklamala. Rand ji začal netradičně, a to diskusí o nerovnoprávnosti žen, což je sice fakt, který víme, ale tento fakt příliš nepatřil na takový typ konference. Následně hovořil o věcech, které jsem už od něj několikrát viděl, a je faktem, že jeho přednáška už odezněla letos na jiných akcích. Rand je velmi dobrý speaker, ale tentokrát se od něj čekalo více.

Kim Goodwin – Right Research, Right Value

Kim Goodwin je specialistkou na UX a uživatelský výzkum, a její přednáška měla několik zajímavých poznatků. Určitě některých přinutila začít se věnovat výzkumu hlouběji a přikládat mu větší váhu. V našich končinách se o to snaží ve velké míře Honzy – Kvasnička a Řezač, kteří o výzkumu hovoří také na svých školeních. Jejich Strategický Webdesign z vlastní zkušenosti doporučuji.

Joe Wade – We Must Scare Our Clients

Při přednášce Joe Wade, který se zabývá hlavně standardními reklamami, která nás honí v TV a rádiu, bylo cítit speakerova zaujatost v daný kanál. Ukázal několik zajímavých příkladů, ale celkově se věnuji více digitálu, proto jsem velmi nevěděl ocenit myšlenku, kterou řečník přinesl.

Avinash Kaushik – AI and Machine Learning: Implications on Business, Marketing & Analytics

Avinash patřil k tomu nejlepšímu, co jsme mohli na letošním Marketing Festivalu vidět. Jeho přednáška o AI byla poutavá, věcná a plná zajímavých faktů, a také vtipná. I když je to téma budoucnosti, určitě se jí o nějaký čas budeme zabývat blíže.

Bob Hoffman – Marketers Are From Mars, Consumers Are From New Jersey

Bob Hoffman je považován za oponenta všech reklamních formátů a “marketingovým realistou” více než typickým nadšencům marketingu. Jeho přednáška byla velmi zajímavá a určitě přinesla velkému množství přítomných tzv. Aha” moment. Jeho fakta o cílení reklam, výzkumech najotravnejších reklam, nebo špatných příkladech ze světa reklamy byly zajímavým zpestřením ostatních, štandardnejších speakrov.

Shailin Dhar – Fighting Ad-Fraud: Understanding Monetization of the Internet

Shailin v přednášce spolu se svým kolegou vyprávěl o klamavé reklamě a všech různých nekalých praktik, které se stále více objevují i v našich končinách. I když možná byla tato přednáška trošku tajuplná pro velké množství účastníků, osobně jsem pracoval v kyberpezpečnostnom odvětví a vím jaké nebezpečné jsou různé druhy phishingu, ransomwaru, DDOS útoků nebo botů, které umí zruinovat nejednu nezabezpečenou firmu.

Dr. Bradley Vines – Enhancing creative content with neuroscience

Pokud někteří, včetně mě, očekávali nudnou teoretickou přednášku plnou výzkumných a statistických údajů, byli na omylu. Bradley mluvil o reklamě “Puppy Monkey Baby” a jak ovlivňuje tělo osoby, která reklamu viděla. Ačkoliv Eye Tracking a pokročilé testování reklam jsou hlavně pro velké společnosti, přednášku jsem si užil a už se těším, až bude dostupná.

Filip Podstavec – Get inside the head of a crawler

Filip je zakladatelem Marketing Mineru a odborníkem na SEO a Link Building. Jeho přednáška se zabývala celkem novým pojmem, který se v našich končinách neřeší, a to Crawl Budgetel. Osobně jsem se analýzou logů a omezováním přístupových botům začal nedávno zabývat, proto jsem přednášku velmi ocenil. I když Filip není přirozeným řečníkem, ale spíše samotným specialistou, který se dostane k řešení každého problému, jeho přednáška byla plná užitečných tipů a její přípravu určitě nepodcenil. Nebyla pro každého, ale každý team by jí měl začít přikládat důležitost.

Oli Gardner – Data-Driven Design

Oli Gardner z Unbouncu uzavřel konferenci o designu, který je poháněna daty. I když samotný Unbouce mě nikdy moc nezaujal a u 2 klientů jsem ho nahradil jiným řešením, nenechalo mě to zavrhnout na zajímavou přednášku o designu. Oli speak poměrně často, což se projevilo i na jeho skvělém projevu. Jeho podobnou přednášku si můžete přečíst na následujícím odkaze.

Celkově konferenci na daný rozsah hodnotím velmi pozitivně a těším se, pokud se jí budu moci zúčastnit i příště.

Ostatní reporty:

Matej Kukučka
Author Matej Kukučka
Matej Kukučka je internetový podnikatel a marketingový specialista, který působí jako CMO & Co-Founder v startupu StreamBee. Je zakladatelem portálu Marketing Player.
Komentáře (0 ) Přidat komentář
Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *.